نماینده مردم مبارکه می گوید با توجه به اینکه سرمایه گذار اصلی پروژه نسل سوم تلفن همراه در ایران مردم هستند، نمایندگان مجلس باید موضوع قطع تماس تصویری رایتل را به منظور جلوگیری از وارد شده ضربه به سهام مردم بررسی کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی ایرانپور، نماینده مردم مبارکه در واکنش به قطع تماس تصویری رایتل گفت: هم اکنون در عصر ارتباطات قرار داریم و باید با موضوع تکنولوژی و استفاده به نحو احسن از آن به صورت جدی تر برخورد شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمان آن رسیده است که مجلس و دولت با جدیت بیشتری بحث اینترنت و شبکه ماهواره ای و مخابراتی همچون تماس تصویری رایتل را بررسی کنند.
وی تاکید کرد: این موضوع که در عصر ارتباطات اعلام کنیم که یکی از خدمات اصلی نسل سوم شبکه تلفن همراه قابل ارائه نیست قابل قبول نیست و وقت آن رسیده است که مسئولان با حساسیت فراوان یک بار برای همیشه این موضوعات را برطرف کنند.
ایران پور با بیان این که مشترکان رایتل برای دریافت خدمات هزینه پرداخت می کنند و باید به آنها خدمات کامل ارائه شود، گفت: دولت و پیمانکار این بخش نیز هزینههایی را دریافت میکند و در قبال این هزینهها باید به بهترین شکل ممکن تمام خدمات خود را در احتیار مشترکان خود قرار دهد.
وی با اشاره به امکان سواستفاده از تماس تصویری گفت: احتمال سو استفاده در هر نوع تماس تصویری وجود دارد ولی راه حل این موضوع قطع تماس تصویری نیست؛ چرا که راه های دیگری هم برای سو استفاده وجود دارد و باید برای آخرین بار این مشکل برطرف شود.
این نماینده مردم در مجلس با بیان این که رایتل تحت نظر تامین اجتماعی فعالیت میکند و سهام آن به نوعی برای مردم است، گفت: توقف فعالیت رایتل آن هم در بخشی که این شرکت را از رقیبان خود متمایز میکند ضربه زدن به سهام مردم است.
نماینده مردم مبارکه تاکید کرد: تماس تصویری در آینده یک امر عادی میشود و در آن شرایط است که ما از کسب سود مردم به وسیله شرکت رایتل جلوگیری کردهایم و رقیبان این شرکت سودهای کلانی را در این زمینه کسب خواهند کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تعطیلات دو هفتهای مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید پس از اتمام تعطیلات خود به صورت جدی مشکل تماس تصویری رایتل را برطرف کنند و به این موضوع سامان بخشند.